lauantai 7. joulukuuta 2013

DECEMBER 6TH



Eli itsenäisyyspäivä oli eilen, ja en harmikseni ehtinyt bloggailla. En ole ikinä ollut mitenkään isänmaallinen, aina haavena joku päivä muuttaa tänne jenkkeihin. Mutta eilen jotenkin minusta tuli todellatodella isänmaallinen.
Olen nyt 4kuukauden aikana tajunnut miten hyvin mulla on ja miten hyvä maa Suomi oikeasti on. Siis jiisus, BUSSIT<3! Kaipaan melkein eniten busseja, HSL BUSSEJA, 109T reittiä jopa.. Siis kun täällähän ei ole mikään yleisliikenne, kaikkialle mennään autolla. Eikä täällä lähdetä yksin kävelemään minnekkän. Ei tule kuulookaan. Kaipaan sitä että pystyn ihan ITSE mennä bussilla vaikka kirkkonumeen tai lähikauppaan. Ohmy. Ootte kyllä todella onnekkaita kun saatte käyttää busseja. Älkää ikinä enään valittako HSL:llää. Te pystytte liikkumaan ihan itse..
Mitäs muuta. No se koulu. KOULURUOKA<3! Te ette tajua kuinka paljon parempi koulut ja koulutus on Suomessa. En pysty edes sanoilla kuvailemaan. Siis täällä sua kohdellaan kuin vauvaa, et saa liikkua minnekkään tunnin aikan jos sinulla ei ole 'Hall Pass'. Läksyt tarkistetaan jokajokajokajokajoka ikinen kerta ja kuulusteluita on melkeen joka viikko jokasessa aineessa. Ja täällä on samat 6 ainetta KOKO vuosi. Vaikka Suomen lukiossa pitää tehä töitä ja se on paljon vaikeampaa kuin täällä, kyllä mä sitä Mattlidenia kaipaan. Ja se että pystyn sanomaan opettajaa etunimellä enkä Mrs./Miss/Mr/Dr ja sukunimi, pystyn menemään vessaan kysymättä, voin skipata tunnin jos ei oikeasti kiinnosta, voin LÄHTEÄ POIS KOULUALUEELTA koulu päivän aikana... Kyllä Suomen koulut on parasta mitä on. Sanon vaan.
Sitten on se helskutin insurance ja healthcare täällä. Ei jiisus kuin tyhmä tsydeemi. Suomessa kun meet lääkäriin tarvitset vain sun KELA kortin jos ees sitä. Täällä kuin menin tekemään mun physicals (fudista varten) niin minun piti täyttää joku 100 paperia.... Siis ajatelkaa. Joka kerta kuin menet lääkäriin et saa hoitoa ennen kuin olet täyttänyt kaikki tuhat paperia. Ja täällä tämä insurance on ihan päin, anteeksi kieltäni, helvettiä. Siis näillä on jotkut pisteet jotka laskee ja nousee riippuen jos esim saat sakkoja tai jotai. Eieieieiei... Nyt täällä yritetään saada nationa healthcare kaikille, eli se mikä meillä on Suomessa. Mutta näitten koko insurance juttu paskoo koko tsydeemin hahahah.
Meidän rakas Sauli Niinistö. Jota melkeen kaikki rakastavat. Täällä kaikki vihaavat Obamaa ja koko governmenttia. Siis ei Suomessa tulisi kuuloonkaan puhu paskaa meidän hallituksesta tai presidentistä. Siis kyllähän meillä kaikilla on mielipiteet sunmuuta mutta ei niin kuin täällä… Täällä ne oikeasti puhuu kuinka paska niiden hallitus&presidentti on.
Vaikka tänne haluan muuttaa vähäksi aikaa, olen kyllä 150% varma että sinä päivänä kun tulen raskaaksi muutan takasin Suomeen. Kyllä se Suomi on hyvä. Te ette vaan sitä tajua haha. Täällä lapset ei leiki ulkona ilman valvontaa koska vanhemmat pelkää että joku kidnappaa ne. Kyllä mä haluan että mun lapset pystyvät juoksentelemaan kadulla leikkimässä.
Itsenäisyyspäivän kunniaksi pukeduin valkoseen&siniseen ja kerroin kaikille että oli Suomen Itsenäisyyspäivä. Huomenna aijon tehdä suomalaista nakkikeittoa ja sitten tehdään pipareita kaksosten kanssa.
En olisi ikinä uskonut sanovani tätä, mutta kyllä on ikävä Suomen kylmyyttä ja lunta. Olen niin kiitollinen että olen syntynyt Suomeen ja että se on minun kotimaa. Parempaa ei kyllä maailman päältä löydy. Sen voin sanoa. Rakasrakas Suomi.

PS: Samalla Challangen kuudes päivä eli B&W Selfie

3 kommenttia: